گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی باعث شده است تنها راه تمیز نمودن قالی ها مراجعه به قالیشویی های معتبر باشد. که امروزه استفاده از دستگاه قالیشویی جهت شست و شوی تمیز قالی ها امری اجتناب ناپذیر می باشد.
قالی شویی ها همانطور که از نامشان پیداست عهده دار شست و شوی قالی های مشتریان می باشند و برای جلب رضایت مشتریان باید قالی تحویل گرفته را در زمان مشخصی عاری از هرگونه کثیفی به مشتری تحویل نمایند.
در روش های شست و شوی سنتی قالی علاوه بر باعث هدر رفت آب و مواد شوینده که هزینه زیادی به دنبال داشت در برخی قالی ها به دلیل رنگ آمیزی ویژه آنها باعث ترکیب رنگ قالی می شدیم.
شست و شوی قالی ها در روش سنتی فقط محدود به قالی ها نو می شد و به دلیل قدمت قالی های قدیمی و آسیب دیدن تار و پود آنها از شستن آنها اجتناب می کردیم.
اما امروزه با گسترش سطح دانش و تکنولوژی در زمینه دستگاه های صنعتی و قالیشویی شاهد ظهور دستگاه های مدرن در این صنعت هستیم که در زیر به چند نمونه از وِیژگی های دستگاه های مورد نظر اشاره می کنیم.
استفاده بهینه از انرژی و مواد شویند در دستگاه های قالیشویی در حد قابل قبولی کاهش پیدا کرده است.
شست و شوی تمیز و یک دست قالی ها در مدت زمان بسیار کوتاه و بدون نیاز به نیروی انسانی ماهر و بیشتر که باعث صرفه جویی در هزینه های قالیشویی می شود.
شست و شوی هوشمند و ظریف قالی ها که امکان شست و وشوی قالی هایی با قدمت زیاد را فراهم آورده است.
خشک کردن قالی ها همواره یکی از مراحلی است که نقش مهمی در تمیزی قالی ایجاد می کند.در روش های سنتی تنها راه خشک کردن قالی قرار دادن آن در معرض آب و هوا به مدت طولانی بود که باعث جذب گرد و خاک محیط می شد.
در روش های مکانیزه که اکثر قالیشویی ها از این روش استفاده می کنند نصب دستگاه خشک کن قالی می باشد به طوری که دستگاه مورد نظر حدود 90 درصد آب قالی را در زمان چند دقیقه جذب می نماید و 10 درصد باقی مانده در زمان اندکی توسط هوا جذب می شود.
شرکت های تولید کننده دستگاه های قالیشویی انواع مختلف از دستگاه های قالیشویی را تولید و روانه بازار می نمایند که شما برحسب نیاز می توانید دستگاه مورد نظررا خریداری نماید.