امروزه برای قالی شویی های معتبرهمواره تمیزی و تسریع در امور مشتری یک مزیت محسوب می شود.
ار این رو شست وشوی تمیز قالی ها بدون استفاده از دستگاه های مدرن قالیشویی امری اجتناب ناپذیر می باشد که در همین راستا قالیشویی ها سعی در ارتقاء قالی شویی خود به دستگاه های مدرن دارند .
وجود دستگاه های قالی شویی و خشک کن قالی برای قالی شویی ها بسیار کاربردی می باشد تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی به عمل آورند.
دستگاههای قالیشویی به دو گروه اساسی دستگاه شستشوی فرش و دستگاه خشک کن فرش تقسیم میشوند.
دستگاه شستشوی فرش به دستگاه های اتوماتیک قالیشویی و دستگاه قالی شور دستی یا سیارتقسیم می شوند و دستگاه خشک کن قالی به خشک کن لوله ای و خشک کن دیگی یا سنتی تقسیم می شود.
متأسفانه استفاده از دستگاه های قالیشویی دستی به جای ماشین قالیشویی صنعتی و استفاده از دستگاه آبگیر فرش به گونه ی سنتی باعث شکسته شدن و یا مچاله شدن و یا چروک فرش ها می شود.
 قالیشویی هایی که  دستگاه های قالیشویی میزی اتوماتیک و آبگیر لوله ای فرش را مورد  استفاده قرار می دهند فرش را به صورت کاملا صاف تحویل مشتری می نمایند.
امروزه دستگاه های قالیشویی میزی اتوماتیک به دلیل کم جا بودن،استاندارد بودن، شست و شوی تمیز فرش ها از استقبال خوبی برخوردار هستند و قالی شوی های زیادی اقدام به خرید و نصب این دستگاه نموده اند و رضایت کامل را از محصول خریداری شده داشته اند.
این دستگاه هیچ گونه فشار و کشیدگی به تار و پود قالی ها وارد نمی کند که می توان برای شست و شوی فرش های قدیمی و ظریف از این دستگاه بهره برد .
به قالی شویان محترم پیشنهاد می گردد در هنگام خرید و نصب تجهیزات قالی شویی به مراکز معتبر تولید کننده مراجعه نمایند و از نمونه دستگاه های موجود تولید شده بررسی لازم را به عمل آورند و اطمینان حاصل نماید که مطابق با استانداردهای ارائه  شده می باشد.
از ویژگی دستگاه های قالی شویی صنعت مدرن تبریزمی توان به طول عمر دستگاه در مقایسه با نمونه های مشابه، کاربرد آسان و استهلاک کم، ایمنی بالا، داشتن استانداردهای جهانی،حفظ کیفیت تارو پود و حفاظت از رنگ فرش ها اشاره نمود.
گروه ماشین سازی صنعت مدرن تبریز با تلاش کارکنان و کارشناسان خود و با استفاده از قطعات با کیفیت بالا و تنوع محصولات توانسته است رضایت مشتریان را جلب نماید.