فرش ها با توجه به اندازه خود به انواع مختلف تابلوفرش،فرش ماشینی، فرش دست باف، فرش ابریشم و... دسته بندی می شوند.
قالی شویی همواره یکی از کارهای سخت به شمار می رود و نیاز به تعداد زیادی افراد دارد. از طرفی اگر در منازل خود از قالی های ابریشمی استفاده می کنید باید مراقب شست وشوی آن باشید چرا که این قالی ها به دلیل ظرافت بالایی که دارند ممکن است در اثر سهل امگار دچار پارگی شوند.
ترکیبات شیمایی به کار رفته در برخی قالی ها به آب واکنش نشان داده و باعث ترکیب رنگ آمیزی فرش ها می شود.
پس اگر به فکر تمیزکردن قالی ها خود هستید پیشنهاد می شود به قالی شویی های معتبری مراجعه نماید.
قالی شویی یکی از خدمات مهم در زمینه شست وشوی قالی ها می باشد که امروزه به دلیل نیازروز افزون مردم به قالی ها حیطه کاری قالی شویی ها در سطح کشور گسترش یافته است.
در قالی شویی ها قبل از عمل شست و شوی فرش ها، پرسنل متعهد عیوب فرش را مانند لکه برداری و خاک گیری و... را انجام می دهند وسپس اقدام به شست و شوی قالی می نمایند.
قالی شویی های بزرگ با مجهز کردن کارگاه های خود امکانات جدیدی علاوه بر شست و شوی انواع قالی اقدام به شست و شوی موکت و مرمت و بازسازی قالی های قدیمی نموده اند.

شست قالی در قالیشویی

در قالیشویی برخی از مراحل شست وشو توسط دستگاه های مکانیزه و اتوماتیک انجام می شود که علاوه بر بالا رفتن کیفیت و سرعت موجب می شود که به بافت فرش آسیب نرسد.
مدرن و به روز بودن دستگاه های قالی شویی یکی از فاکتورهای مهم درکیفیت تمیزی قالی ها می باشد.
علاوه بر تمیزی ایمنی دستگاه های قالی شویی در حد قابل قبولی می باشد و برای راه اندازی دستگاه نیازبه گذراندان آموزش های خاصی نمی باشد.
یکی دیگر از مواردی که در کنار به روز بودن دستگاه ها، باعث بالا رفتن کیفیت یک قالیشویی میشود این است که افراد مجرب و متخصصی در کادر قالیشویی مشغول به کار باشند.
رعایت اصول و استانداردهای لازم در ساخت دستگاه های قالی شویی مانع پارگی فرش ها هنگام شست و شو می شود و به همین دلیل تاکید می شود در خرید دستگاه های قالی شویی به سابقه سازنده دستگاه ها دقت نمایید.
متاسفانه برخی افراد برای خرید دستگاه های قالی شویی مورد نیاز خود به دنبال دستگاه ارزان قیمت می باشند. وبا خرید دستگاه های ارزان قیمت با کیفیت پایین باعث نارضایتی مراجعین می شوند.
دستگاه های نظافتی و صنعتی مانند سایر دستگاه ها دارای اصول استاندارد تعریف شده ای می باشند که عدم رعایت آنها کیفیت دستگاه تولید را به طور چشم گیری کاهش می دهد.
شرکت های زیادی هستند که در زمینه تولید دستگاه های صنعتی و نظافتی فعالیت می کنند وجهت مراجعه به مطمئن ترین آنها پیشنهاد می شود کیفیت دستگاه های تولید شده را مد نظرقرار دهید.
همواره سعی کنید برای خرید دستگاه های نظافتی قطعات به کار رفته در دستگاه را مورد بررسی قرار دهید چرا که استفاده از قطعات مرغوب و با کیفیت بالا می تواند عمر مفید دستگاه خریداری شده را افزایش دهد.