مونتاژ

در مقاله کوتاه امروز قصد داریم تا با هم ، نحوه تولید سریع یک محصول را بررسی کنیم . یکی از موارد مهمی که امروزه در کشور های پیشرفته همچون کشور چین به چشم می خورد افزایش تعداد کارگاه های تولید و مخصوصا مونتاژ می باشد .

 درواقع کارگاه های کوچکی تشکیل می شوند تا قطعات یک مجموعه را در کنار هم جمع اوری کنند و با کنار هم قراردادن اصولی انها محصول نهایی را تولید و روانه بازار نمایند .

ممکن است البته برخی ها با معنی مونتاژ به خوبی اشنایی نداشته اشیند . مونتاژ عبارت است از کنار هم قرار دادن تکه های مختلف یک پازل برای تشکبل محصول نهایی .

برای مثال زمانی که می خواهیم یک پمپ اب شناور داشته باشیم این پمپ از بخش هایی همچون دینام لوله بدنه و ... تشکیل شده است . این بخش های بزرگ به راحتی قابل اتصال به هم هستند و دانش خاصی برای انها نیاز نیست چرا که ما عملا محصولی را نمی سازیم بلکه در حال کنار هم قرار دادن انها هستیم . این کار مونتاژ نامیده می شود .

به همین تریتب هم اکنون در کشور چین که بخش بزرگی از کاهای مونتاژ را انجام می دهد ، هم دستگاه های داخل بازار و هم دستگاه هایی که ساخته قدرت فکر خود تولید کننده هستند به وسیله مونتاژ ساخته می شوند .

مثلا برای ساخت یک لباسشویی فوری و کوچک ، یک محفظه پلاستکی یا فلزی خریداری می شود ، در کنار آن یک دینام کوچک که وظیفه به حرکت در آوردن یک پروانه برای ایجاد موج داخل اب را دارد و کمی اتصالات سیمی ، 
به این ترتیب می توان با دانستن نحوه عملکرد یک دستگاه بزرگتر ، یک دستگاه کوچکتر را مونتاژ کرد .

در کشور ما این کار در حد وسیعی صورت نمی گیرد اما بازهم تا حدودی مونتاژ برای دستگاه های بزرگ و کوچک صورت می گیرد . مونتاژ نیاز به خط تولید بزرگ ندارد چرا که محصولاتی که در داخل مونتاژ اسفاده می شوند قبلا در خط تولید خود با جزئیات کامل طراحی شده و اماده به کار شده اند و ما با کنار هم قرار دادن این بخش ها قصد در ساخت یک محصول بزرگتر را داریم .

بسیاری از اسباب بازی ها بسیاری از محصولاتی که به عنوان ابزار های کوچک داخل منزل یا کارگاه استفاده می شوند محصولات مونتاژی هستند.

شاید قبلا خودتان هم به همین تریتب محصولاتی را مونتاژ کرده باشید ....